BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Followers

Tuesday, December 6, 2011

::~untuk kawanku yang sudah hilang~::

Dahulu, waktu saya berduka saya ada beberapa orang kawan yang datang menghiburkan hati, menawarkan duka yang makin lama makin membisa dalam dada. Dia, kawan yang sentiasa saya ingat.
Saya benar-benar kenali dia sekejap waktu, namun mungkin dalam sekejap waktu itu, kami adalah orang-orang yang sedang diduga soal hati, maka mudah benar menjadi rapat dan akrab.
Bagaimana ya kawan, untuk saya membalas jasa waktu-waktu saya berduka dahulu. Bagaimana ya untuk saya berterima kasih kerana buat saya ketawa dahulu? Bagaimana ya, untuk saya tidak melupakan kebaikan yang sentiasa diberikan dahulu?

Selain daripada ikhlas berkawan tanpa mengharapkan apa-apa? Sentiasa ada untuk berkongsi kisah sedih dan duka?
Namun, benarlah setiap pilihan yang kita pilih dalam hidup, kadang-kadang memungkinkan kita kehilangan orang-orang yang kita rapat.
Setelah itu, perlahan-lahan saya kehilangan dia. Kehilangan semua rencana yang telah dirancang kalau-kalau saya pulang dari tanah duka itu. Semuanya hanyalah tinggal puing-puing sahaja. Tinggal untuk luluhawa dihakis angin. Selepas pilihan-pilihan itu dibuat.
Kawan, saya hormati setiap keputusan dan pilihan yang telah dibuat. Semoga pilihan yang telah dibuat akan sentiasa membahagiakan hati kawan saya. Semoga, pilihan yang dibuat, tidak pernah dia sesali dalam hidup.
Jika kehilangan adalah lebih baik dan membahagiakan kawan saya, maka saya merelakan kehilangan ini. Insya Allah, dengan hati ikhlas.
Terima kasih kerana pernah menjadi kawan saya, dahulu.



No comments: